Am primit de la o firma de recuperare, Kredit Inkaso, o executare silita de 6.000 de lei pentru un abonament la Vodafone facut pe numele meu, online, fara ca eu sa semnez vreun contract si fara sa stiu de existenta lui.
Am cerut la Vodafone explicatii, dar nu le-am primit, pe motiv ca nu mai au dosarul, l-au transmis la firma de recuperari.
Abia dupa ce am facut scandal la un sediu Vodafone, seful de unitate s-a uitat in calculator si mi-a dat raspunsul la reclamatia pe care am facut-o prin telefon. Mi-au spus ca ar fi trebuit sa cer rezilierea contractului in termen de 14 zile!
Dar cum puteam sa cer rezilierea unui contract de care nici macar n-am stiut si nu l-am semnat, si de care am aflat dupa doi ani de cand a fost facut, cand firma de recuperare m-a anuntat de datorie. Vodafone nu mi-a trimis niciodata vreo factura sau alta informatie.
Probabil ca cineva a avut datele mele personale si a facut contractul online, pentru ca adresa din contract nu este a mea, este alta la care locuiesc niste pensionari, si unde eu n-am stat niciodata.
Am facut plangere la Politie, dar nu s-a rezolvat nimic de 9 luni, pentru ca imi cer sa le duc documente pe baza carora sa faca ancheta! Dar asta nu cumva ar trebui sa faca politia?!
Cei de la firma de recuperare ma tot suna si-mi spun sa le platesc datoria, nu mai stiu ce sa fac! Va rog sa ma ajuta
Raspuns
Stimate domn,
Din cele relatate de dumneavoastra, inteleg ca atat Vodafone, cat si firma de recuperare Kredit Inkaso, ca sa nu mai vorbim de Politie, v-au tratat cu dispret si nu a incercat sa va rezolve problema, desi este evident ca sunteti victiva unei inselatorii, adica cineva a facut un abonament la Vodafone pe numele dumneavoastra.
In momentul in care Vodafone, Kredit Inkaso si Politia au primit sesizarea dumneavoastra, ar fi trebuit sa investigheze acest caz si sa va rezolve cat mai repede problema, nu sa va poarte de la unii la altii si sa-si bata joc de dumneavoastra.
Pentru rezolvarea problemei, va sfatuiesc sa procedati astfel:
Mergeti la un Oficiu de Pretectie a Consumatorilor (OPC) si depuneti o reclamatie in scris, in care solicitati sa se efectueze un control la Vodafone, pentru clarificarea problemei dumneavoastra.
Protectia Consumatorilor este institutia abilitata de lege sa controleze Vodafone, sa apere drepturile personelor fizice si sa le rezolve problemele, inclusiv prin intermediul justitiei.
In urma controlului, Vodafone va trebui sa furnizeze Protectiei Consumatorilor documentele aferente respectivului contract, pe baza carora se va vedea cum si cine a facut abonamentul in numele dumeavoastra, astfel incat acesta sa poata fi tras la raspundere iar dumneavoastra sa fiti absolvit de orice raspundere si datorie.
Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei.
Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899